Monday, May 5, 2014

Artillery Interests

Artillery Interests


Im Rahmen dieses Blogs, insbesondere bei der deutschen Artillerie des zweiten Weltkrieges, möchte ich mich besonders mit folgenden Bereichen befassen:

* Schwere Infanteriewaffen ("Westentaschen-Artillerie": Infanteriegeschütze, Granatwerfer, aber auch sMg im indirekten Schuß)
* Feldartillerie (Artillerieregimenter der Divisionsartillerie)
* Heeresartillerie (die Einheiten mit den schweren Geschützen)
* Nebelwerfertruppe (Raketenwerfer)
* Schwere Heeres-Raketenartillerie (V2)
* Heeresküstenartillerie (nur teilweise)
* Panzer, PAK und FLAK im artilleristischen Einsatz

Weitgehend ausnehmen werde ich folgende Bereiche:

* Schiffsartillerie
* Marineküstenartillerie
* FLAK (Flug- und Panzerabwehr)
* PAK (Panzerabwehr)

(Diese Themenbereiche interessieren mich zwar ebenfalls. Um mich nicht zu verzetteln, werde ich sie weitgehend ausnehmen von meinen Ausführungen in diesem Blog)
In the context of this blog, I want to deal with the following areas, in particular concerning the German Artillery of World War II:

* Heavy infantry weapons ('pocket artillery': infantry guns, Mortars, but also heavy Mg in the indirect fire role)
* Field artillery (artillery regiments of the divisional artillery)
* Army Artillery ('Heeresartillerie', the units with the big guns)
* Rocket Artillery ("Nebelwerfer")
* Heavy rocket artillery ('V2')
* Army coastal artillery (only fleeting)
* Tanks, ATG and AAA in an artilleristic role

Largely excluded will be the following areas:

* Naval artillery
* Coastal artillery
* Anti Aircraft Guns(in the AA- und AT-role)
* Anti Tank Guns (in the AT-role)

(These areas are also of interest for me, but as to avoid bogging down with to much details I will largely exclude them from this blog)

No comments:

Post a Comment